Laatste nieuws
Blijf altijd op de hoogte


Renault ZOE nu ook als ‘Cargo’ voor bezorgdiensten

De 100% elektrische Renault ZOE is nu voor slechts € 1.049,- excl. BTW om te bouwen naar een Renault ZOE Cargo. De ombouw gebeurt achteraf en is mogelijk vanaf het uitrustingsniveau Zen (prijzen vanaf € 35.190,- inclusief batterijkoop)1). De achterbank en de gordels worden vervangen door een bagagevloer en een kopschot inclusief een scheidingsrek. Hierdoor ontstaat een afgesloten laadruimte met een inhoud van 1 m3 – ideaal voor de emissievrije levering van goederen in stadscentra. Het ZOE Cargo-ombouwpakket kan bij elke Renault dealer besteld en gemonteerd worden. De ombouw naar Cargo is ook mogelijk voor een bestaande ZOE en kan bovendien geheel ongedaan worden gemaakt om de auto terug in originele staat te brengen.
De Renault ZOE Cargo is een aantrekkelijk alternatief naast de bestaande, 100% elektrische bedrijfswagens van Renault en het antwoord op de snel veranderende, stedelijke mobiliteit. Het compacte model is wendbaar en eenvoudig te parkeren in drukke stadscentra. Tegelijkertijd is de ZOE Cargo geschikt voor het afleggen van lange afstanden dankzij het comfortabele interieur, de actieradius van 395 km (WLTP)2) en de unieke Caméleón-lader.

Met de Caméleón-lader kan altijd op het maximaal beschikbare vermogen van het laadpunt worden geladen, tot een snelheid van 22 kW. Hiermee kan de 52 kWh-batterij van de Renault ZOE (Cargo) bij een publiek laadpunt tot drie keer sneller worden opgeladen dan bij de concurrentie3). Bij snellaadstations die langs de snelweg te vinden zijn, is het mogelijk om de batterij met 50 kW te laden, goed voor een rijbereik van circa 150 km in 30 minuten.

“De Renault ZOE Cargo is een aantrekkelijk alternatief naast de bestaande, 100% elektrische bedrijfswagens van Renault”

Inmiddels hebben meerdere zelfstandig ondernemers, bedrijven en gemeenten gekozen voor de Renault ZOE Cargo, zoals beveiligingsbedrijven, onderhouds- en storingsdiensten en apotheken. De voordelen voor de gebruikers zijn:

  • De compacte buitenafmetingen van de Renault ZOE, waarmee het model zeer geschikt is voor binnenstedelijk vervoer, ook in krappe straten.
  • De overzichtelijke laadruimte die groot genoeg is voor de noodzakelijke gereedschappen en/of materialen.
  • Geen impact op de restwaarde van het voertuig, aangezien de Cargo-ombouw volledig omkeerbaar is door de achterbank en gordels terug te plaatsen.
  • Doordat de Renault ZOE Cargo een elektrische personenauto is met een prijsstelling onder de € 40.000,- komt die ook in aanmerking voor de MIA-regeling voor elektrische voertuigen. Ondernemers en bedrijven kunnen hierdoor profiteren van extra fiscale voordelen.
  • Ook een bestaande Renault ZOE kan achteraf worden omgebouwd tot Cargo.

Indien gewenst wordt de Renault ZOE Cargo voor de meerprijs van € 206,- excl. BTW voorzien van een optionele afdekplank als verlenging van de hoedenplank. Hiermee wordt de bagageruimte aan het zicht onttrokken. Onder de afdekplaat is circa 500 liter aan bruikbaar laadvolume beschikbaar.

Renault is pionier op het gebied van elektrisch rijden en heeft een leidende positie in het segment van elektrische personen- en bedrijfsauto’s in Europa. De ZOE is de meest verkochte elektrische auto in Europa met ruim 225.000 exemplaren sinds de introductie in 2010. In 2020 is de ZOE zelf de meest verkochte elektrische auto in Europa.

1)Consumentenadviesprijs inclusief kosten rijklaar maken (uitgebreide routeservice gedurende de garantieperiode, lifehammer, transportkosten, nulbeurt, deconserveren, poetsen, kentekenplaten, kentekenhouder, handlings- en administratiekosten, uitleg veiligheidssystemen, uitleg multimedia- en navigatiesysteem en activatie 36 maanden gratis connectiviteit op EASY LNK t.w.v. € 622,90, incl. 21% btw), registratiekosten (t.w.v. € 51,10, btw-vrij) recyclingsbijdrage (t.w.v. € 35,- incl. 21% btw) en Renault Beheersbijdrage Lithium-Ion batterij (t.w.v. € 31,- incl. 21% btw)

2) WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) is een nieuw Europees testprotocol dat beter aansluit bij de daadwerkelijke verbruikswaarden van het voertuig. De actieradius is afhankelijk van diverse factoren zoals de plaats van gebruik,rijstijl, weersomstandigheden, uitrusting en de belading van de auto.

3) De oplaadtijden en bijgeladen actieradius zijn afhankelijk van de temperatuur, vermogen van het laadpunt, rijstijl en laadstatus van de batterij.

Terug naar overzicht