Laatste nieuws
Blijf altijd op de hoogte


Renault Clio en Captur E-TECH: De prijzen zijn bekend!

Als pionier op het gebied van elektrisch rijden, hebben we nu ook een innovatieve en exclusieve E-TECH-technologie ontwikkeld in samenwerking met het Renault F1 Team. Met deze technologie, die door 150 patenten is beschermd, bouwden we 2 sterke en zuinige hybride motoren:

  • E-TECH: hybride motor
  • E-TECH Plug-in: hybride motor die kan worden opgeladen op netstroom

Met onze E-TECH-technologie kun je:

  • duurzamer rijden
  • besparen op je brandstofkosten
  • voordeel behalen op de wegenbelasting

HEV

Een hybride (HEV) auto heeft een verbrandingsmotor en een accumotor. Je kunt de batterij van een HEV niet opladen met een stekker. De batterij wordt bijgeladen door energie die vrijkomt tijdens het rijden en afremmen. Een hybride auto kan korte afstanden volledig elektrisch rijden en schakelt daarna automatisch over op de verbrandingsmotor.

PHEV

De Plug-in hybride (PHEV) is een tussenvorm van een hybride en volledig elektrische auto. Bij een PHEV beschikt de auto over een brandstofmotor en een grotere batterij, die je met een stekker kunt opladen. Hierdoor kun je korte afstanden volledig elektrisch rijde, en kun je voor de aandrijving van de wielen, zowel de batterij als de brandstofmotor aanspreken.

Prijzen zijn nu bekend!
Het gaat hier om de ‘full hybrid’-versie van de CLIO en de plug-in hybrideversie1 van de CAPTUR die beiden per direct te bestellen en na de zomer bij onze vestigingen te bezichtigen zijn. De prijzen van de CLIO E-TECH Hybrid 140 starten bij € 22.990,- en die van de CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid 160 bij € 33.290,-.

De E-TECH aandrijflijnen van Renault profiteren van de jarenlange expertise met 100% elektrische voertuigen en geavanceerde technologie die oorspronkelijk ontwikkeld is voor de Formule 1. Zowel bij de CLIO als de CAPTUR bestaat het systeem uit een 1,6-liter benzinemotor, twee elektromotoren en een innovatieve transmissie zonder koppeling.

De CLIO E-TECH Hybrid 140 – de eerste ‘full hybrid’ van Renault – levert een vermogen van 103 kW (140 pk) en heeft een 1,2 kWh-batterij (230V) waarmee tot 80% van de ritten in stedelijk gebied 100% elektrisch kan worden afgelegd. Mede hierdoor is de gemiddelde CO2-uitstoot (NEDC BT) vastgesteld op 83 g/km.

De CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid 160 – de eerste plug-in hybride van Renault – heeft een systeemvermogen van 117 kW (160 pk) en een batterijcapaciteit van 9,8 kWh (400V), waarmee in stadsverkeer een 100% elektrische actieradius tot 65 km mogelijk is. Afhankelijk van de uitvoering wordt een CO2-uitstoot (NEDC BT) vanaf 34 g/km gerealiseerd. De elektrische topsnelheid bedraagt 135 km/u.

Beide E-TECH versies zijn onder meer te herkennen aan de E-TECH logo’s op de B-stijl en de kofferklep. Afhankelijk van de uitvoering wordt het interieur gekenmerkt door de ‘Smart Cockpit’ met diverse E-TECH verwijzingen, een digitaal instrumentencluster en het nieuwe Renault EASY LINK multimediasysteem met een 7” (horizontaal) of 9,3” (verticaal) beeldscherm. Op de digitale schermen zijn tevens afbeeldingen en animaties te zien die specifiek voor de hybrideversies ontwikkeld zijn.

Versieprijzen E-TECH 

MOTOR UITVOERING kW / pk FISCALE
WAARDE €
CONSUMENTEN-ADVIESPRIJS €2
CLIO Hybrid 140 Zen 103 / 140 22.200,00 22.990,00
  Intens 103 / 140 24.200,00 24.990,00
  Série Limitée E-TECH 103 / 140 26.200,00 26.690,00
  R.S. Line 103 / 140 26.400,00 27.190,00
  Initiale Paris 103 / 140 27.700,00 28.490,00
 
CAPTUR
Plug-in Hybrid 160
Intens 117 / 160 32.420,00 33.290,00
  Série Limitée E-TECH 117 / 160 Prijzen volgen binnenkort*
  Edition One 117 / 160 34.620,00 35.490,00
  Initiale Paris 117 / 160 Prijzen volgen binnenkort*

*De prijzen van de CAPTUR Plug-in Hybrid 160 Série Limitée E-TECH & Initiale Paris volgen in een later stadium.

Lees hier het volledige persdossier van de CLIO E-TECH Hybrid 140 en CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid 160

1 Plug-in (‘oplaadbare’) hybridevoertuigen zijn voorzien van een batterij die oplaadbaar is via een aansluiting op het elektriciteitsnetwerk. Dergelijke batterijen hebben een hogere capaciteit dan die in hybridevoertuigen die alleen worden opgeladen als de auto rijdt.

2 Consumentenadviesprijs is prijs inclusief: kosten rijklaar maken (uitgebreide routeservice gedurende de garantieperiode, lifehammer, transportkosten, € 10,- brandstof, nulbeurt, deconserveren, poetsen, kentekenplaten, kentekenhouder, handlings- en administratiekosten, uitleg veiligheidssystemen, uitleg multimedia- en navigatiesysteem en activatie 36 maanden gratis connectiviteit op EASY LINK t.w.v. € 672,90 voor de CLIO en € 752,90 voor de CAPTUR, incl. 21% btw), registratiekosten (t.w.v. € 51,10, deels btw-vrij), recyclingbijdrage (t.w.v. € 35,- incl. 21% btw) en Renault Beheersbijdrage Lithium-ion batterij (t.w.v. € 31,- incl. 21% btw).

Terug naar overzicht